Pedagog Dr. Melda ALANTAR

Deneyim

MEMORIAL ŞİŞLİ HASTANESİ

Pedagog (Psikolojik Danışman)
2001 - Halen, İstanbul/Türkiye

MARMARA ÜNİVERSİTESİ

Sınıf Öğretmenliği Özel Eğitim Sertifika Programı Öğretim Görevlisi
2001 - 2001, İstanbul/Türkiye

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİ

Kurucu
2000 - Halen, İstanbul/Türkiye

YÜZYIL IŞIL OKULLARI

Okul Psikoloğu
1996 - 1999, İstanbul/Türkiye

Eğitim

LEEDS BECKETT ÜNİVERSİTESİ

Oyun Terapisi Diploma Eğitimi
2015 - 2017 , İngiltere

CANTERBURY CHRIST CHURCH ÜNİVERSİTESİ

Terapötik Oyun Becerileri Uygulayıcısı Sertifika Eğitimi
2013 - 2015 , İngiltere

MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Eğitim Bilimleri Bölümü Doktora Eğitimi
1991 - 1996 , İstanbul/Türkiye

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Yüksek Lisans Eğitimi
1986 - 1989 , İstanbul/Türkiye

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Pedagoji Bölümü Lisans Eğitimi
1982 - 1986 , İstanbul/Türkiye

Bilimsel Yayınları

  • Alantar, M.(2012,Ocak-Şubat). Anne-babalara tatil önerileri. Başakşehir Eğitim Dergisi,6,26-27.
  • Alantar, M. (2009, Mart).Organ naklinde aile desteğinin etkisi. V. Ulusal Aile ve Evlilik Terapisi Kongresi’nde sunulan bildiri. İ.T.Ü. Maslak Kampüsü Süleymen Demirel Kültür Merkezi, İstanbul, Türkiye.
  • Alantar, M.(2008, Haziran). Haemophilia and ability to work, self-cofidence, finding a job and a partner in Turkey (Türkiye’de hemofili ve çalışabilme, kendine güvenme, iş ve eş bulma olanakları).XXVIII. Dünya Hemofili Federasyonu Uluslararası Kongresi’nde sunulan bildiri, İstanbul, Türkiye.
  • Alantar, M. (2006, Mart-Nisan). Okul ortamında ölüm. Leylek,27, 14-19.
  • Alantar, M. (2006, Ocak-Şubat ). Çocuklara ölümü anlatmak. Leylek, 26, 26-31.
  • Alantar, M. (2005, Kasım-Aralık).Boşanma ve çocuğunuz. Leylek, 25, 18-23.
  • Alantar, M.(2005, Eylül-Ekim).Kardeş sendromu. Leylek,24, 24-28.
  • Alantar, M. (2005, Temmuz-Ağustos). Yaygınlaşan terör ve çocuklar. Leylek, 23, 34-39.
  • Alantar, M. (2005, Mart). Hastaneye yatırılan çocuk ve ailelere psikolojik destek yaklaşımı. III. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’nde sunulan bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Alantar, M. (2005, Mart-Nisan). Ergenlik döneminde aile-çocuk ilişkileri. Leylek, 21, 40-44.
  • Alantar, M. (2005 Şubat). Ailelere yarıyıl tatili önerileri. Çocuğum ve Ben, 22, 32-33.
  • Alantar, M. (2005, Ocak-Şubat ). Doğal afetler ve çocuklar. Leylek, 20, 4-8.
  • Alantar, M. ( 2005 Ocak). Kardeş sendromu. Aktüel Kadın, 9, 44-45.
    Alantar, M. ( 2004, Kasım-Aralık ). Tirübinlerdeki şiddet ve çocuklarımız. Leylek, 19, 26-30.
  • Alantar, M. (2004 Ekim). Yaramaz mı yoksa hiperaktif mi ? Çocuğum ve Ben, 18, 24-27.
  • Alantar, M. (2004 Ekim). Eyvah, oğlum aşık ! Çocuk ve Aile, 76, 23-25.
  • Alantar, M. (2004, Eylül- Ekim). Çocuğunuz okula gitmek istemiyorsa. Leylek,18, 4-8.
  • Alantar, M. (2004 Eylül). Çocuğunuzu okula hazırlayın. Anne bebek, 45, 77-78.
  • Alantar, M. (2004 Ağustos). Alışkanlık bozukluklarına önlem alın! Anne Bebek, 44, 72-75.
  • Alantar, M. (2004, Temmuz-Ağustos). Çocuğum yuvaya gidecek. Leylek, 17, 24-29.
  • Alantar, M. (2004 Temmuz-Ağustos). Yazın tek arkadaşı bilgisayarı ise. Çocuk ve Aile, 74, 37-39.
  • Alantar, M. (2004, Mayıs-Haziran). Öğrenciler okulda neden başarısız olurlar? Leylek, 16, 10-13.
  • Alantar, M. ( 2004, Mart-Nisan). Astımlı çocuklara psikolojik yaklaşım. Leylek, 15, 20-24.
  • Alantar, M. (2003, Mart). Terapiye öyküsel yaklaşım. II. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi’nde sunulan bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Alantar, M.(2002,Temmuz) .Effect of videogame playing on personality characteristics and leisure activities of adolescents (Video oyunlarının ergenlerin kişilik özellikleri ve serbest zaman etkinlikleri üzerindeki etkisi). 25. Ispa Kongresi’nde sunulan bildiri, Nyborg, Danimarka.
  • Alantar, M. ( 2002, Haziran 20). İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmenlere Yönelik Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Semineri, Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi.
  • Alantar, M. ( 2002, Nisan 13 ). Televizyon, bilgisayar ve çocuklarımız. Mef Okullarında sunulan konferans, İstanbul.
  • Alantar, M.  (2001, Mart 15 ).Olumlu kişilik özellikleri için yaratıcı alıştırmalar. Çocuk ve Aile, 36, 26-27.
  • Alantar, M.(2001, Ekim 13). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Mef Okulları, öğretmenlere hizmetiçi eğitim çalışması, İstanbul.
  • Alantar,M. (2000). Anne/Baba Genç İlişkileri Envanteri’nin (ABGİE) geçerlik, güvenirlik ve kısmi norm çalışmaları.(M.R. Şirin ve S.U.Sayıta, Editörler).1.İstanbul Çocuk Kurultayı bildiriler kitabı(s.418-425).İstanbul: İstanbul Çocukları Vakfı Yayınları.
  • Alantar,M.(2000). Aile içi etkin iletişim. Gelin 2000,(3),123.
  • Alantar, M. ( 2000, Aralık 2 ). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Kemer Koleji, velilere sunulan eğitim semineri, İstanbul.
  • Alantar, M. (2000, Ekim 14).Televizyon, bilgisayar ve çocuklarımız. Özel Avrupa Koleji, velilere yönelik eğitim semineri,İstanbul.
  • Alantar, M. (2000, Mayıs 13). Etkin anne-baba-çocuk İlişkisi. Özel Erol Altaca Koleji, velilere sunulan seminer, İstanbul.
  • Alantar, M. (2000, Mayıs 10). Deprem ve ergenler. Özel Yeni Yıldız Lisesi velilere sunulan seminer, İstanbul.
  • Alantar, M. (2000, Nisan 29). Ergenlik döneminde etkin anne-baba-çocuk ilişkisi. Fenerbahçe Koleji velilere sunulan seminer, İstanbul.
  • Alantar, M. (2000, Şubat 26). Etkin sınıf yönetimi. İstek Özel Atanur Oğuz Lisesi, öğretmenlere sunulan seminer, İstanbul.
  • Alantar, M. (1999). Video oyunlarının ergenlerin denetim odakları, öz-kavramları ve serbest zaman değerlendirme etkinlikleri üzerindeki etkileri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 1-10.
  • Alantar,M.(1998).Rehberlik ve psikolojik  danışmanlık bölümünden.Yüzyılın Gündemi,2,20-23.
  • Alantar,M.(1998).Video oyunları. Okul ve Aile,5,20-22.
  • Alantar, M.(1997, Ekim).Ortaokullarda etkin sınıf yönetimine ilişkin bazı öneriler. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu'nda sunulan bildiri. İstanbul.
  • Alantar, M., Zülfikar, B. (2004, Mart). Psychological support program for boys with haemophilia and their families (Hemofili erkek çocukları ve aileleri için psikolojik destek programı). World Family Therapy Congress (Dünya Aile Terapisi Kongresi). İstanbul, Türkiye.
  • Çocuklarımızın dünyasında www.çocuklarımız ve internet.com (2000,Temmuz 15 ).Çocuk ve Aile,26,8-12.
  • Duru, E. (2004 Aralık). Okumayı sevdirmenin yolları. Anne Bebek, 48, 70-74.
  • Erkman, F., Alantar, M.(1989, Eylül). Psychological Maltreatment ,its Definition by Experts and Its  Assessment Among  a Group  of Adolescents in Turkey (Türkiye’de Bir Grup Ergen Üzerinde Psikolojik İstismarın  Uzmanlar Tarafından  Tanımlanması ve Değerlendirme).7.Uluslararası Çocuk İstismarı ve İhmali Kongresi'nde sunulan bildiri. Rio de Janerio, Brezilya.
  • Karabaş, Z. (2004). Çocuğunuzu bilgisayarla tanıştırmak için acele etmeyin! Bebeğim ve Biz, 11, 84-87.
  • Metin, P. (2000,Temmuz 17). Eyvah, çocuğum büyüdü. Milliyet Gazetesi Eki, 5.
  • Özarslan, S. ( 2005 Ocak). Aile dar ceket giyerek hedeflerini büyütemez. Kişisel Gelişim, 24, 17.
  • Sancar, B.(1997, Haziran 28 ).Video oyunları şiddeti sevdiriyor. Sabah Gazetesi Melodi Eki.
  • Tekin, D. (2004, Ekim-Kasım). Anne bu ne ? Aktüel Kadın, 7, 56-58.

Katıldığı Mesleki Eğitimler, Kurslar ve Konferanslar

  • Kum Terapisi Eğitimi L. Steinhardt-Arkabahçe(Türkiye).Şubat 2012, İstanbul.
  • Deneyimsel Oyun Terapisi I.-II. Düzey Eğitimi. B.Norton ve C.Norton(A.B.D.)-Psikolojistanbul(Türkiye). 20-23 Ekim 2011, İstanbul.
  • EMDR with Children. J. Lovett-(A.B.D.)-Davranış Bilimleri Enstitüsü (Türkiye).Kasım 2011 İstanbul.
  • EMDR II. Düzey Eğitimi. EMDR Enstitüsü (A.B.D.)-Davranış Bilimleri Enstitüsü (Türkiye). Aralık 2010 İstanbul.
  • EMDR I. Düzey Eğitimi. EMDR Enstitüsü (A.B.D.)-Davranış Bilimleri Enstitüsü (Türkiye). Mayıs 2009 İstanbul.
  • Denver II Gelişimsel Tarama Testi Uygulamalı Eğitim Programı. Türkiye Çocuk Nörolojisi Derneği, 18 Nisan 2006, İstanbul.
  • Psikolojik Danışmanlıkta ve Psikoterapide Global Etkileşimin Önemi Sempozyumu. 29 Mayıs 2005. Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • CETAD Cinsel İşlev Bozuklukları Kursu 1. Modül, 22-24 Ekim 2004,İstanbul.
  • CETAD Cinsel İşlev Bozuklukları Kursu 2. Modül, 17-19 Aralık 2004, İstanbul.
  • Nord (İsrail)-Bakış (İstanbul) Aile ve Çift Terapisi İleri Eğitim Süpervizyon Çalışması. Eylül 2004- Haziran 2005.
  • Nord (İsrail)- Bakış (İstanbul) Eğitim Psikolojik Danışmanlık Merkezi Aile ve Çift Terapisi İleri Eğitimi. Eylül 2002- Ocak 2004. (140 ders saati).
  • NLP Eğitimi. Dr. Turgay Biçer. Bümed (İstanbul). Eylül-Ekim 2002.
  • Nord(İsrail)-Bakış(İstanbul) Eğitim, Psikolojik Danışmanlık Merkezi. Aile ve Çift Terapisi Temel Eğitimi. Şubat 2001-Şubat 2002. (200 ders saati).
  • Depresyonun Kognitif Terapisi. Dr. K. Dobson.Kognitif ve Davranış Terapileri Derneği, İstanbul, 16-17 Şubat, 2002.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okullarda Acil DurumYönetimi Eğitimi.29-30 Ocak 2001,İstanbul.
  • Davranış Bilimleri Enstitüsü. Eylül 1996-Şubat 1997.
  • Spastik Çocuklar Derneği. Şubat 1994.
  • Robert Lisesi Okulöncesi Bölümü. Mayıs 1987.
  • Robert Lisesi(Rehberlik Ofisinde Çalışmalar). Nisan 1987.
  • İngiliz Lisesi(Öğretmenlik Formasyonu). Mayıs 1986.

Mesleki Üyelikleri

  • Türk PDR Derneği
  • Play Therapy International  (Uluslararası Oyun Terapisi Derneği)
  • ÇATED (Çift ve Aile Terapileri Derneği)
  • IFTA (International Family Therapy Association - Uluslararası Aile Terapisi Birliği),
  • Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği
  • EMDR Derneği

CANLI DESTEK