Memorial’dan Dört Dörtlük Akreditasyon Başarısı

Türkiye’de ve Dünya’da ilklerin öncüsü Memorial, sağlıkta uluslararası standartları belirleyen Joint Commission International (JCI) denetiminden 4. kez geçerek ülke çapında önemli bir başarıya daha imza attı.

Mayıs 2011’de JCI'ın ABD'deki merkezinden gelen 3 kişilik uzman ekip tarafından yürütülen 5 günlük denetlemenin ardından JCI İcra Direktörü Ann K. Jacobson tarafından gönderilen resmi sonucun açıklandığı mektupta; Joint Comisson İnternational belgesini kazanan Türkiye’de ilk, dünyada 21. sağlık kuruluşu olan Memorial’ın yine tüm denetimlerden başarılı bir şekilde geçtiği belirtilerek, “Türk halkı, hizmet kalitesini devamlı daha yükseğe çıkartmak için yoğun bir şekilde çalışan Memorial Hastanesi ile gurur duymalıdır" ifadesine yer verildi.

“Kalite yolculuğumuz için çok önemli bir adım”

Memorial’ın kaliteye önem veren, insan sağlığının değerini bilen ve Türkiye’de sağlık alanında kaliteli bir yaşam için çok fazla emek harcayan bir kurum olduğunu belirten Memorial Sağlık Grubu Genel Müdürü Uğur Genç, “Memorial, 2002 yılında JCI’ı Türkiye ile tanıştıran bir kurum. Memorial daha kurulma aşamasında iken bütün süreçleri JCI’ın standartlarına göre planlamış ve alt yapı bu doğrultuda oluşturulmuştur. Bütün kritik performansları JCI standartlarına göre belirlenmiş ve takibi yapılmıştır. Bu kalite anlayışı sayesinde de kısa sürede çok başarılı bir grafik yakalanmış ve Memorial Türk halkının en takdir ettiği sağlık kurumlarından biri olmuştur. Kalite yolculuğumuz JCI standartları ışığında hız kesmeden devam edecektir.

“Üstün teknolojimiz ve ekip ruhumuzla etkileyici bir performans sergiledik”

Memorial Şişli Hastanesi Medikal Direktörü Uz. Dr. Sema Akgün, “Türkiye’de JCI akreditasyon belgesini 4.kez almayı hak eden ilk hastane olmak bizim için gurur verici” diyerek şunları kaydetti: “Bu denetlemeler her 3 yılda bir yapıldığı için bir sonraki denetimde mutlaka bir öncekinden daha iyi bir performans bekleniyor. Bu belgeyi ilk kez alacak olan hastanelerde işler biraz daha kolay olurken artık bizden mükemmelin ötesinde işler bekliyorlar. Bu beş günlük denetim sürecinde çok önemli dersler çıkardık. Bakış açımız hiçbir zaman, “Biz en iyiyiz, zaten en mükemmelli yapıyoruz” demeyip, daima ilerlemeyi sürdürmek yönünde. Çünkü her zaman daha iyisinin daima bir adım ötemizde olduğuna inanıyoruz. Denetim sürecinde sabırla bizden tüm istenenleri gerçekleştirdik ve takım ruhumuzu ortaya koyduk. Buna inanamayıp, bize takım olarak hastanede yatıp yatmadığımızı dahi sordular. Memorial’daki tanı-tedavi ve hasta bakım süreçlerini şaşkınlık ve memnuniyetle izlediler, bunları da raporlarında belirttiler.

Biz otomasyon sistemini kurum olarak biraz geç kullanmaya başlamamıza rağmen 1 sene önce ayaktan hasta, son 4- 5 ay içerisinde yatan hastada hekim order sistemini, ilaç- ilaç etkileşim sistemini otomasyon altına aldık. Bu sistemde hekim sisteme bilgileri kendisi girebilmektedir. Hekimin yazdığı ilaçlar yan etki açısından birbiriyle çakışıyorsa sistem doğrudan uyarı vermektedir. Bu da sistemin güvenlik anlamında üstün kılmaktadır. Bu sistemi Türkiye’de çok az hastane kullanmaktadır. JCI denetçilerinin 4-5 ayda bu sistemi başarı ile kullanmaya başlamamıza inanamadıklarını söyleyebilirim.

Yara bakımıyla ilgili Hemşirelik Hizmetleri ve Kalite Koordinatörlüğü’nün yaptığı çalışmalar da takdir topladı. Keşke bunları Amerika’daki hastanelere sunum olarak anlatsanız dediler. Bu da bizim ne kadar doğru işler yaptığımızın ispatı niteliğinde.

Önceki denetlemelere oranları bizi çok zorlayan ve sıkıştıran bir denetlemeydi ancak sonucunda hakkımızı teslim ettiler. Avrupa ve Amerika’daki birçok hastaneden daha iyi olduğumuzu belirttiler.  Hepimiz için yorucu bir süreci başarı ile atlatmış olmanın mutluluğu içindeyiz.”

“Son derece titiz bir değerlendirme yapıldı”

Memorial Hastanesi Kalite Koordinatörü Ayşegül Ergin de, kalitenin sürdürebilir olmasının önemini şu sözlerle vurguladı: “JCI standartları hasta ve organizasyon odaklı olarak 2 ana grupta toplanmaktadır. Yaklaşık 1700 civarında ölçülebilir element belirlenmiştir. JCI denetimlerinde teşhis, tedavi, hasta bakımı ve güvenliği, ilaç yönetim sistemi, hasta ile ailesinin haklarının dışında, bina güvenliği, tehlikeli maddelerin yönetimi, acil durumlarda ne tür tedbirler alınacağı gibi birçok organizasyon süreci bulunmaktadır. Yine bunlara ek olarak; çalışanların yetkinliği de önemli bir konudur. Çalışanların yetkinliğinin işe alım süreçlerinde gözden geçirilmesi, daha sonrasında oryantasyon ile bunların pekiştirilmesi, belirli periyotlarda da bu kişilerin performans değerlendirme süreçleri de kalite açısından çok anlamlıdır. Böylece hastane yönetiminde finans dışında bütün alanlarda hasta ve çalışan güvenliği odaklı bir standart sağlanmaktadır.”

Sağlıkta altın standart: JCI

Joint Commission International (JCI), sağlık hizmetlerinin kalitesini ve güvenliğini artırmaya odaklanmış, kar amacı gütmeyen Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations (JCAHO) kurumunun uluslararası akreditasyon hizmetleri için oluşturulmuş birimidir. 1999 yılından itibaren JCAHO; JCI aracılığı ile dünya genelinde sağlık kuruluşlarına akreditasyon hizmeti vermeye başlamıştır. JCI, 80’den fazla ülkede sağlık kuruluşlarını denetleyerek akredite etmektedir.

06 Temmuz 2011

CANLI DESTEK