Oturarak Yaşamak Ömrü Kısaltıyor

İnsanların boş zamanlarını oturarak hareketsiz yaşamaları bir yaşam şekli haline geldi. Bu yaşam tarzının sonucu olarak 2010 yılı verilerine göre ülkemizde her üç kkişiden sadece biri normal kiloda olup diğer ikisi ya fazla kilolu ya da aşırı şişman yani obezdir. Obezite ve hareketsiz yaşamın sonucunda ortaya çıkan çok sayıda hastalık nedeni ile obez toplumların yaşam kalitesi bozulmakta ve başta kalp damar hastalıkları ve kanserler nedeni ile de obezler hastalıklı ve ömürleri kısalan kişiler haline dönüşmektedir.

Amerikan kanser cemiyetinin yaptığı 53 000 erkek ve 70 000 kadının 14 yıl takip edildiği büyük ve önemli bir araştırmada; boş zamanlarının günde 6 saatten fazlasını oturarak yapılan aktivitelerle geçirenler ile günlük 3 saatten az süre oturarak değerlendirenler karşılaştırılmıştır.  Sonuçta boş zamanlarında oturan hareketsiz kişilerinin ömürlerinin kısaldığı, daha çok kalp damar hastalıklarına yakalandıkları ve öldükleri görülmüştür. Kanada da yapılan bir başka araştırma ise uzun süre televizyon seyretmenin önemli bağımsız kalp-damar hastalığı risk faktörü ve bu hastalıklara bağlı ölüm nedeni olduğunu göstermiştir. Hareketsiz yaşam şeklinin tek başına bağımsız kalp damar hastalığı nedeni olduğu ve ölümlere yol açtığı bu verilerle kanıtlanmaktadır.

Sonuç olarak yapılan araştırmalar gösteriyor ki; sağlıklı ve kaliteli bir hayat yaşayabilmek için aktif ve hareket içeren bir yaşam tarzına gerek vardır. Düzenli egzersizin sadece spor merkezlerinde ve salonlarında yapılan bir şey olduğu yanılgısından kurtulup olabildiğince daha çok hareketin hayatın içinde olması gerektiği artık anlaşılmalıdır. Bunun sağlanabilmesi için;

  • Stresin ilacı yemek değil egzersizdir, stresinizi azaltmak için her boş bulduğunuz zamanda hareket edin, egzersiz yapın
  • Egzersizi görev olarak değil, kendinizi rahatlatacak ve size sağlık katacak bir fırsat olarak görün
  • Egzersize hayatınızın içinde zaman ayırın, zamanım yok bahanesinin arkasına saklanmayın
  • Sabahları işe giderken akşamları eve dönerken kısa yürüyüşler yapın,
  • Oturarak çalışıyorsanız öğle aralarında ve her fırsatta ayağa kalkın ve hareket edin yürüyün,
  • Kısa mesafler için araca binmeyin yürüyün
  • Alışveriş ve benzeri günlük işlerinizi yürüyerek yapın,
  • Adımsayar kullanın ve her gün 5-10 bin adım atmaya çalışın,
  • Asansörün daha az kullanın, 1-2 kat için asansör yerine merdiven çıkmayı tercih edin,
  • Çocuklarınızla oyun oynayın,
  • Varsa köpeğinizi düzenli olarak kendiniz gezdirin,
  • Hafta sonu ve tatillerde keyif veren hareket içeren kişisel hobileriniz   (yürüyüş, trekking, bisiklete binme, yüzme, tenis, bahçe işleri ile uğraşma ve dans gibi sosyal aktiviteler) olsun,
  • Televizyon izlemek, bilgisayar ve internet kullanımına ayrılan zamanın çok uzun olmamasına dikkat edin,
  • Televizyon izlerken,  radyo veya müzik dinlerken ütü gibi ev işlerinizi yapın.

Memorial Kilo Kontrolü ve Obezite Tedavi Merkezi web sitemiz için tıklayın www.memorialobezitetedavimerkezi.com

05 Ocak 2011

CANLI DESTEK