Sağlıkla Yaşa Ataşehir!

Ataşehir Sağlıklı Yaşam Yürüyüşüne Davetlisiniz!

15 Mayıs 2011 Pazar 09.30

Başlangıç noktası Ataşehir Parkı

Düzenli Yürüyüş Yapın, Sağlıklı Kalın

Sağlıklı Yürüyüş İçin Öneriler

• 40 yaş ve üstü kişiler doktor kontrolünde yürüyüş programlarına başlamalıdır.

• Hipertansiyon, diyabet gibi hastalıkları olan kişiler sık sık doktor kontrolünden geçmelidir.

• Kilo vermek amacıyla naylon, muşamba benzeri maddeler vücuda sarılmamalıdır.

•  Ağır bir yemek sonrası hızlı ve yorucu yürüyüşler yapılmamalıdır. Yürüyüş, hafif bir yemekten en az iki saat sonra yapılmalıdır.

• Yürüyüş öncesi ve sonrasında bol su tüketilmelidir.

• İnce tabanlı ve makosen ayakkabılar ile yürüyüş yapılmamalıdır.

• Açık alanda yapılacak yürüyüşler için sabah erken saatler seçilmelidir. Çok sıcak havalarda yürüyüş yapmaktan kaçınılmalıdır.

• Herhangi bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam edilmemelidir.

Ağır Ağır Değil Tempolu Yürüyün

Yürüyüşünüze ısınma hareketleriyle yavaş yavaş başlayın ve aynı şekilde yavaş yavaş sonlandırın. Saniyede bir adım ile dakikada 2-6 kalori, iki adım ile dakikada 5-7 kalori harcayabilirsiniz. Bu egzersiz programı yılda 5-6 kilo vermenizi sağlayabilir. Ayrıca gün boyu yürürken, otururken, kalça kaslarını en az 30 kez kasıp, gevşetmek de çok faydalı olacaktır.

Düzenli Yürüyüş Ömre Ömür Katıyor

Düzenli olarak yapılan yürüyüşler; kasların kuvvetlenmesi, şişmanlık riskinin azalması, stresin yenilmesi ve yaşlanma sürecini geciktirmesi gibi birçok avantaj sağlayabilmektedir. Düzenli bir yürüyüşün sağladığı diğer avantajlar şu şekilde sıralanmaktadır:

• Yürüyüş kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.

• Kan basıncını düzenler, sindirimi kolaylaştırır, solunum kapasitesini artırır.

• Yorgunluk hissetmenizi engeller.

• Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.

• HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler. Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.

• Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.

• Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.

• Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.

• Vücutta doğal keyif verici hormonların (endorfin) salınımını sağlar.

05 Mayıs 2011

CANLI DESTEK