Baharda Sağlıklı Kalmak İçin Öneriler

Neşeyi, canlılığı ve tazeliği çağrıştıran bahar ayları, kendisini iyice hissettirmeye başladı. Ancak baharın keyfini zinde ve sağlıklı bir şekilde yaşamak için bazı önemli noktalara dikkat etmek gerekiyor. Uzmanlar, bu dönemde hastalıklardan da korunmak için önerilerini sıralarken, spora ve kendinize zaman ayırmanın önemine özellikle dikkat çekiyor. Memorial Ataşehir Hastanesi Dahiliye Bölümü’nden Prof. Dr. Birsel Kavaklı, bahar aylarını sağlıklı geçirebilmek için önerilerde bulundu.

Halsizlik, yorgunluk gibi şikayetler başladıysa

Bahar aylarında ısı ve nem değişikliği, fiziksel, ruhsal ve duygusal dünyamız üzerinde çeşitli etkilere yol açmaktadır.  Tüm bu etkenler bazı insanlara neşe verip heyecanlandırırken, bazı insanlarda da ''bahar yorgunluğu'' denilen duruma sebep olabilmektedir. Birçok kişide halsizlik, isteksizlik, eklem ağrıları, uyku isteği, yorgunluk gibi şikayetler görülebilir. Mevsim geçişlerinin hızlı olduğu durumlarda vücudun buna uyum sağlaması da güçleşmektedir.

Bedensel ve ruhsal yönden zor bir süreç

Bu aylarda havadaki pozitif ve negatif yüklü iyonların artması insan biyoritminde olumlu ya da olumsuz etkilere neden olabilir. Pozitif iyonlar insanı daha zinde hissettirirken; negatif iyonların artması insanın kendini daha halsiz hissetmesinde ve yorgunluk belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu mevsimsel geçiş dönemi yoğun iş temposu, psikolojik stres, hava kirliliği ve elektromanyetik kirlilik gibi etkenlerle birleşirse, hem bedensel hem de ruhsal yönden zor bir süreç başlayabilir.

Bahara sağlıkla merhaba diyebilmek için…

Bahar döneminde bu zorlukların aşılması için yapılması gerekenlerin en başında, mevsimine uygun taze sebze ve meyvelerin tüketilmesi gelmektedir. Pırasa, kereviz ve lahana gibi antioksidan yönünden zengin sebzeler tüketilebilir. Baharın kendine özgün meyve ve sebzelerini tüketmek, sağlıklı beslenmek de bu mevsimin tüm güzelliklerini doyasıya yaşamayı kolaylaştırmaktadır. Bu dönemde doğal besinlerle iyi bir vitamin ve mineral desteği sağlanmalıdır. Doğru bir beslenme programı benimsenmeli, besin çeşitliliğine önem verilmelidir. Bol su tüketimi de yine vücudun sıvı ihtiyacının karşılanması için çok önemlidir 

D vitamini eksikliğine dikkat!

Soğuk algınlığı gibi kimi hastalıklara yakalanmamak için çok kalın giysiler yerine, gerektiğinde çıkarılabilen birkaç kıyafeti üst üste giyilmesi daha doğru olacaktır. D vitamini eksikliği yaşanmaması için güneş ışınlarından yeterince faydalanmak gerekir. Bunun için her gün 10-15 dakika güneşlenme sağlanabilir. Beslenme planında D vitamini açısından zengin besinlere yeterli ve dengeli bir şekilde yer verilmelidir. Bu dönemde düzenli ve kaliteli uyku da gün boyu zindelik için önemlidir.

Spor formda ve mutlu kalmanızı sağlar

Düzenli bir şekilde spor yapmak, sağlıklı bir beden için olmazsa olmazlardandır. Düzenli bir spor hayatı çok önemlidir. Spor, bağışıklık sistemini destekler hücre faaliyetlerini düzenler ve kilo kontrolü sağlamaktadır. Spor, fiziksel sağlık üzerinde etkili olduğu kadar sağlıklı bir psikoloji için de etkilidir. Çünkü hareket eden kişi endorfin hormonunun da etkisiyle kendini daha mutlu hissetmektedir. Psikosomatik hastalıkların tedavisinde düzenli spor oldukça önemli bir yere sahiptir.

Kendinize zaman ayırın

Sağlıklıyım diyebilmek için; fiziksel, ruhsal ve duygusal açıdan tam bir iyilik halinin sağlanması gerekir. Bunun için bu dönemde kişi ne kadar yoğun olursanız olsun kendine mutlaka zaman ayırmalıdır. Kitap okunabilir, arkadaşlarla buluşup sohbet edilebilir. Yorgunlukla baş etmek için öncelikle enerjiyi doğru kullanmak gerekir. Çalışma ve dinlenme periyodları doğru ayarlanmalıdır. Kısa ve sık dinlenme aralıkları verilerek, yorgunluğun ortaya çıkması önlenebilir.

19 Nisan 2016

CANLI DESTEK