Oruç Kilo Verme Yöntemi Değildir!

Ramazan ayında beslenme şeklinin ve saatlerinin değişmesine ek olarak fiziksel aktivitelerin azalması nedeniyle kilo almak kaçınılmaz hale geliyor. Oysa sağlıklı beslenmenin püf noktalarını bilerek bu ayı kilo almadan atlatmanız mümkün…

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Berna Ertuğ, Ramazan ayında kilo alınmaması için yapılması gerekenler hakkında bilgi verdi.

Ramazan’da dengeli ve yeterli beslenmeye özen gösterin!

Dyt. Berna Ertuğ, Ramazan ayında gün boyu aç kalınacağı için aşırı yemek yerine yavaş sindirilen ürünleri tercih etmenin daha doğru olacağını belirterek, “Kilo problemi olan kişiler ramazan ayını diyet dönemi olarak görüp kendilerini aç bırakarak kilo vereceklerini düşünürler. Gün boyu aç kalmak hareket azlığına, metabolizma hızının yavaşlamasına neden olduğu için alınan besinlerin yağ olarak depolanması kolaylaşmakta dolayısıyla kilo vermek zorlaşmaktadır. Bu sebeple bu dönemde kilo vermek için yeterli ve dengeli beslenmeyenler bu ayda tam tersine kilo almaktadır.” dedi.

Bol bol yürüyüş yapın

Ramazan’da fiziksel aktivitelerin de ölçülü yapılması gerektiğinin altını çizen Dyt. Bena Ertuğ, “Gün boyu aç kalınmasından dolayı hareket azlığı, metabolizma hızının yavaşlaması, tek öğünde aşırı besin tüketimi kilo problemlerine neden olmaktadır. Dolayısıyla sağlıklı ve dengeli beslenmeye dikkat ederek iftardan 45 dakika sonra 30 dakika – 1 saat arasında yapılan egzersizler (düşük tempoda yürüyüş vb.) kilo kontrolünde size yardımcı olacaktır.” diye konuştu.

Halsizlik ve yorgunluk için C vitamini alın

Dyt. Ertuğ, yaz mevsiminin son ayının Ramazan ayına denk gelmesi ile görülen yaz yorgunluğu ve halsizlik şikâyetlerinin yeterli ve dengeli beslenerek azaltılabileceğini şu sözlerle anlattı:”Yeterli ve dengeli beslenme gün içinde her besin grubundan yeterli miktarda almakla sağlanır. Böylece gerekli olan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineraller de alınmış olur. Özellikle yeterli miktarda alınan vitamin ve mineraller, mevsim değişikliğinde halsizlik ve yorgunluğa karşı yardımcı olmaktadır. B ve C vitaminleri, folik asit, demirin, magnezyum, potasyum, selenyum ve çinkonun yorgunluk azaltıcı- enerji artırıcı etkilerinden; süt ve et ürünleri, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve meyve çeşitlerinden tüketilerek yararlanılması mümkündür.”

Kilo vermek istiyorsanız mutlaka uzman yardımı alın

Kilo vermenin tek başına yürütülebilecek bir süreç olmadığını belirten Dyt. Ertuğ, Fazla kilolardan sağlıklı beslenerek kurtulmak için en doğru yol bir beslenme ve diyet uzmanına başvurmaktır. Bu sayede diyeti bir yaşam tarzı olarak benimseyip kalıcı kilo kontrolünü de sağlayabilirsiniz.” diye konuştu.

16 Ağustos 2011

CANLI DESTEK