Oruç Tutarken Su Tüketimine Dikkat!

Ramazan ayının sıcak yaz günlerine rastlaması nedeni ile oruç tutan bireylerin dengeli beslenmeleri ve yeterli miktarda sıvı almaları oldukça önemlidir. Yeterli sıvı alınmadığı takdirde bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi durumlar yaşanabilir. Günde en az 14-15 bardak (2,5 - 3 litre) su tüketimi vücudun sıvı-elektrolit dengesinin bozulmasını engellediğini söyleyen Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü uzmanları, Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi sebebiyle uyarılarda bulundu.

Sahur ihmal edilmemeli

Sahura kalkılmadığı takdirde 15-16 saatlik açlık süresi nedeniyle bireylerde kan şekeri daha erken düşüp halsizlik, yorgunluk ve açlık hissi günün daha zor geçmesine neden olur. Günü daha verimli geçirmek ve açlık hissini azaltmak için mutlaka sahura kalkılmalıdır.

Sahurda protein bakımından zengin gıdalar tercih edilmeli

Yaz mevsiminde uzun süren günlerde açlıkla başa çıkmak için sahurda protein bakımından zengin gıdalarla beslenmek oldukça önemlidir. Özellikle iyi bir protein kaynağı olan yumurta haftada 2-3 defa, kalsiyum ihtiyacının karşılanması açısından da süt-yoğurt gibi gıdalar tüketilmelidir. Sahurda protein ve kalsiyum bakımından zengin bir kahvaltı, gün içerisinde bireyleri dinç tutar, açlık hissini en aza indirir. Örneğin 1 su bardağı süt, 1 adet haşlanmış yumurta, salata ve tam buğday ekmeğiyle yapılan bir sahur oldukça iyi bir seçim olacaktır.

İftarda pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tercih edin

Uzun ve sıcak sürecek günlerde kan şekeri oldukça düşük seviyelere olacağından bireylerde kısa sürede fazlaca yemek yeme isteği doğacaktır. Bunu engellemek için; iftar yemeğine hurma- zeytin ya da çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemekleriyle, sebze yemekleriyle veya salatayla devam edilmesi uygun olacaktır. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı besinler tercih edilmelidir. Yemekler yavaş yavaş iyice çiğnenerek tüketilmelidir. İftardan sonra şerbetli, yağlı tatlılar yerine, sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve (karpuz, kavun vb.) tercih edilmelidir.

19 Temmuz 2012

CANLI DESTEK