Ramazanda Cildiniz Kırışmasın

Oruç tutarken ciltte görülen cansızlaşma ve rengin soluklaşması pek çok kişinin ortak derdidir. Uzun süre aç ve susuz kalınması sonucu ciltte kurumalar, pullanmalar meydana gelir. Ancak oruç tutarken alınacak bazı tedbirler ile cildin eski sağlıklı görünümünü korumak mümkün. Memorial Ataşehir Hastanesi Dermatoloji Uzmanları “Ramazan ayında cilt sağlığının korunması” hakkında bilgi verdi.

Yazdan çıkan cildimiz Ramazan’da susuz kalmanın da etkisiyle yıpranıyor

Ramazan ayında oruç ile birlikte on iki saatten fazla bir süre için su ve gıda alınmaz. Aslında tıbbi anlamda oruçla vücudumuza bir çeşit detoks yaparken cildimizi susuz bırakırız. Özellikle yaz sonrasında güneş nedeniyle kırışmış ve kurumuş olan cildimize gereken özeni göstermezsek oruçla birlikte bu durum kötüye gidecektir.

Susuz kalmak en çok göz çevresini etkiliyor

Su, sağlıklı ve ışıltılı bir cilt için en gerekli maddelerin başında gelir. Kadın vücudunun yaklaşık yüzde50’si, erkeğin ise yüzde60’ı sudan oluşur. Susuz kalırsak önce cildimizde kuruma, ince kırışmalar ve sarkmalar görülebilir. Özellikle göz çevresi bu durumdan etkilenir. Bu nedenle öncelikle orucu açarken, takiben yemekten 45 dakika sonrasında yatana kadar ve mümkün olduğunca sahur vaktinde kaliteli kaynak suyu içmeye çalışılmalıdır.

Nemlendirici ihmal edilmemeli

Ayrıca gün boyunca içinde bulunduğumuz sonbahar dönemini de göz önüne alarak hekimin önereceği uygun nemlendiriciler, kullanılmalıdır. Göz çevresine mutlaka nemlendirici sürülmeli, cildimiz yumuşak ürünlerle temizlenmelidir. Yine de kurumalar olursa hekiminizin önereceği dermokozmetik nemlendirici maskeler haftalık olarak uygulanabilir. Sadece yüz değil, eller, ayaklar, tüm vücut nemlendirilmelidir. Hücrelerin nem kaybı böylece minimuma inecektir.

Oruç tutarken de cildinizin ışıldaması için

Büyük şehirlerde başta hava kirliliği ve stres nedeniyle cildin yaşlanmasını hızlandıran serbest radikallere karşı ramazan döneminde omega –3 , Evening Prımroıse oıl (EPO) ve üzüm çekirdeği ekstresi özellikle alınmalıdır. Gerekirse hekim tarafından yapılacak tetkiklerle bunlara çinko veya demir takviyesi de eklenebilir. İftarda ve sahurda beslenmemize yeşil salata, meyve takviyesi yapmak, lifli gıdalar tüketmek çok önemlidir. Kuru kayısı, ceviz de yenmelidir. Özellikle yemeklerdeki yağ seçiminde zeytinyağı, ceviz yağı tercih edilirse ramazan boyunca cildiniz sağlıkla ışıldayacaktır..

30 Nisan 2009

CANLI DESTEK