Sağlıklı Bir Yaşam İçin 5 Alışkanlığınızı Değiştirin

Yoğun iş hayatı, trafik, stres ve ekonomik kaygılar yaşam şartlarımızı düzensiz hale getirirken beslenme alışkanlıklarımızı ve sağlığımızı da olumsuz etkiliyor. İdeal kiloya ulaşmak ve sağlıklı bir yaşam için birkaç alışkanlığın değiştirilmesi yeterli olabiliyor. Memorial Wellness Beslenme Bölümü Uzmanları, sağlıklı ve dengeli bir hayat için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

KENDİ POTANSİYELİNİZİ BELİRLEYEREK BAŞLAYIN

Metropollerdeki aşırı trafik, yoğun iş hayatı ve bunlara bağlı olarak birçok insanın yaşamak zorunda kaldığı stres yaşam alışkanlıklarını düzensiz ve kontrolsüz hale getirmektedir. Kontrolsüz yaşam alışkanlıkları ise birçok insanı aşırı kilo ve sağlıksız bir yaşam ile karşı karşıyla bırakmaktadır. Aşırı kilolardan kurtulmak için çeşitli diyet programları uygulamaya çalışılır. Biran önce aşırı kilolarından kurtulmak isteyenler tüm alışkanlıklarını tek seferde değiştirmeğe çalışırlar. Kendi potansiyelinin farkında olmadan ve kendini zorlayarak yapılan programlar ise bir çok insanda hayal kırıklığına ve motivasyon eksikliklerine neden oluyor. Kısa zamanda ulaşılması çok zor hedefler belirleyerek nihayete eremeyen sonuçlar yaşamamak daha yolun başında hayal kırıklığına uğrayıp vazgeçmemek için doğru ve ulaşılabilir hedefler belirlemek çok önemlidir. Aslında çok da kolaydır. Hayatınızı ve alışkanlıklarınızı baştan sona değiştirmeyin, sizi hayal kırıklığına uğratmayacak birkaç değişiklik yapmanız yeterli olacaktır.

YAPTIKLARINIZ, YAPAMADIKLARINIZI ORTAYA ÇIKARIR

Beslenme ve fiziksel aktivite olarak neler yapıyorsunuz? Öncelikle tüm yaptıklarınızı bir liste olarak kaydedin, mutlaka bir kağıda yazın, evinizde ve işyerinizde sürekli görebileceğiniz bir yere asın. Yaptıklarınız ortaya çıkınca, yapmadıklarınız veya yapamadıklarınız daha net hale gelecektir ve siz de böylece bir başlangıç planı belirleyebilirsiniz.

TELEVİZYON BAŞINDA YEMEK YEMEYİN

Kendinize özel tespitlerle, hayatınızda küçük değişiklikler yaparak, kendinizi zorlanmadan üstelik kalıcı olarak başarılı sonuçlar alabilmek için hayatınızda 5 küçük değişiklikler yaparak başlayabilirsiniz.

  1. 1. Sağlıklı kahvaltı alışkanlığı edinmeye çalışın, tam taneli tahılları ekleyin, kızartmaları çıkarın
  2. 2. Yemek yerken veya atıştırma esnasında televizyon izlemeyin, dikkat dağıtıcı aktivitelerden kaçının
  3. 3. Günde kaç porsiyon sebze ve meyve tüketiyorsunuz? Sadece 2 kez mi, hedefiniz 3 olsun. Günde 5 porsiyona zamanla çıkarsınız…
  4. 4. Su tüketiminizi artırın, belki de düşündüğünüzden daha az tüketiyorsunuz, 2 litreye ne kadar yakınsınız?
  5. 5. Haftada 3 kez, minimum 30 dakika olacak şekilde, bireysel hazırlanmış, orta yoğunlukta fiziksel aktivite yapın

BESLENMEYİ KEYİFLİ HALE GETİRİN

Unutmayın ki ilk ve en temel hedefimiz sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmaktır. Bu da bireysel olarak hazırlanmış bir plandan geçer. Kötü beslenme alışkanlıklarını değiştirmek yapılması gerekenler başlığından sadece bir tanesidir. Ama en önemli başlıklardan biridir. Günümüzde yaşanan bilgi kirliliğinde kafanızın karışık olabilir. İhtiyaç duyduğunuz anlarda mutlaka bir danışmandan destek alın. Bazen en basit ve net olanı bile göremeyebiliriz. Bir ekip çalışması ile işinizin aslında ne kadar kolay ve keyifli olduğunu görüp tüm bakış açınız değiştirebilirsiniz.

11 Aralık 2015

CANLI DESTEK