Sınav Sabahına Kahvaltıyla Başlamak Konsantrasyonu Artırıyor

Üniversite giriş sınavının ikinci aşaması Lisans Yerleştirme Sınavı’na (LYS) sayılı günler kala dengeli ve sağlıklı beslenmek sınav başarısına doğrudan etki ediyor. Özellikle sınav sabahı güne güzel bir kahvaltıyla başlamak öğrencilerin konsantrasyon ve motivasyonlarında artış sağlıyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, 14 Haziran Pazar günü yapılacak Lisans Yerleştirme Sınavı’nın ilk oturumları öncesinde sınav başarısını olumlu etkileyecek bir kahvaltının nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgi verdi.

Sınav sabahı kahvaltı yapmamanın bahanesi yok

Üniversite sınavı için bir yıl boyunca çalışıp, hazırlıklar tamamlandıktan sonra sınav günü yaklaştıkça merak edilen konuların başında sınav sabahı nasıl bir kahvaltı yapılması gerektiği gelmektedir.  Uzun süreli açlıktan sonra, güne kahvaltıyla başlamak dikkat dağınıklığını önleyerek sınav konsantrasyonunu artıracaktır. Bu nedenle, “Heyecandan midem kasılıyor”, “Midem bulanıyor”, “Karnım ağrıyor” gibi bahaneler öğrencilerin kahvaltı yapmasına engel olmamalıdır. Aksine dengeli ve sağlıklı bir kahvaltı bu şikayetlerin tümünü önleyecektir.

Kahvaltıda yağlı ve ağır yiyecekler tüketmek sınav başarını olumsuz etkiliyor

Sınav sabahı yapılacak kahvaltının içeriğine çok dikkat edilmelidir. Kahvaltıda börek, kızartma, açma, poğaça gibi yağ içeriği ve glisemik indeksi yüksek yiyecekler tercih edilmemeli ve porsiyonlar küçük tutulmalıdır. Aksi takdirde kahvaltı sonrası ortaya çıkan uyku hali sınav başarısını olumsuz etkileyecektir. Kahvaltı içeriği kadar kahvaltı saati de çok önemlidir. Sınavda herhangi bir sindirim problemi yaşamamak için kahvaltı saati erkene çekilmelidir.

Sınav başarısını olumlu etkileyecek kahvaltının içeriği şu şekilde olabilir:

-       1 dilim peynir

-       1 yumurta (haşlanmış veya yağsız tavada omlet)

-       1 tam ceviz veya 5-6 badem

-       4-5 adet zeytin

-       1-2 tatlı kaşığı reçel ya da bal

-       Domates, salatalık söğüş

-       1 bardak süt veya taze sıkılmış meyve suyu

-       1-2 dilim ekmek

Sıvı alımına dikkat edilmeli

Birden fazla oturum halinde yapılacak sınav maratonu düşünülerek kahvaltı ve sonrasında gün boyu sıvı alımına dikkat edilmelidir. Sınav sabahında sıvı ihtiyacı daha çok su ile karşılanmalıdır. Kahvaltıda aşırıya kaçmadan papatya, kuşburnu gibi rahatlatıcı bitki çayları tercih edilebilir. Kahvaltı sonrasında da susatarak çok su içmeyi gerektirecek çok tuzlu veya çok tatlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

18 Haziran 2015

CANLI DESTEK