Sınav Stresi Adet Düzensizliği Yapıyor

Memorial Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Uz. Dr. Figen Taşer Güney, “ÖSS sınavına öncesi yaşanan sınav stresinin, adet kanamaları üzerindeki olumsuz etkileri” hakkında bilgi verdi.

Kadınlarda strese bağlı olarak normal adet düzeninin değişikliğe uğraması, çok sık rastlanan bir durum. Öyle ki, adetin gecikmesi, sık olması ve yoğun kanama gibi sıkıntıların ortaya çıkması kaçınılmaz hale gelebilir. Stres; hastalıklara, iş hayatına, sınavlara, yakınların kaybına bağlı olabilir. Ayrıca ağır egzersizler, katı diyetlere bağlı kilo kaybı da adet düzensizliklerine neden olabilir.

Sınav dönemi adet düzeni bozuluyor

Özellikle üniversiteye giriş sınavı gibi büyük sınavlar öncesi yaşanan stres ve kişinin üzerinde hissettiği baskı, adet kanamaları üzerinde olumsuz bir etki oluşturmaktadır. Çünkü yumurtalıklar, fiziksel ve duygusal streslere cevap vermektedir. Aslında bu durum, vücudun korunma mekanizmasıdır. Bu korunmayı çevresel uyarıları alan beyin yapmaktadır. Bu düzensizlikler geçicidir. Beyin, güvenli ve sağlıklı bir ortamda bulunduğunu algıladığında adet kanamalarını yeniden düzene sokar. Sınav döneminde strese bağlı yaşanan adet düzensizlikleri, sınav dönemi sona erdiğinde ortadan kalkar.

Yoğun sınav stresi genç kızlarda adet düzensizliği yaptığı için, adet dönemi öncesi yaşanan sıkıntılar ve ağrılı adet görme, özellikle önemli sınavlarda genç kızların adet ertelemek için ilaç kullanma isteğine yol açıyor.

ÖSS öncesi sınav stresini azaltmak neler yapılmalı?

Memorial Hastanesi Pedagoji Bölümü’nden Pedagog Dr. Melda Alantar, ÖSS sınavına 2 gün kala, sınav stresini azaltma yöntemleri hakkında bilgi verdi:

  • Çalışmalarınıza son verin
  • Sınava ilişkin aşırı endişeleri olan arkadaşlarınızdan uzak durun
  • Size güvenen öğretmenleriniz ya da yakınlarınızla konuşun
  • Sizi rahatlatan etkinliklerde bulunun; müzik dinlemek, yürüyüşe çıkmak v.b.
  • Rahatlayın, kendinizi sınav kaygısına karşı duyarsızlaştırın, bu endişenin mantıksız bir duygu olduğunu kendinize hatırlatın
  • Tüm vücudunuzu gevşetin. Sınav salonunda olduğunuzu, sorulara sakin ve güvenli bir şekilde baktığınızı hayal edin. Soruları gözden geçirdikten sonra zamanınızı en iyi şekilde planladığınızı ve soruları güvenli şekilde yanıtladığınızı düşünün. Sınavı yapabileceğiniz en iyi şekilde tamamlayarak soru kitapçığını teslim ettiğinize, istediğiniz puanı aldığınıza ilişkin görüntüyü hayalinizde canlandırın ve birkaç dakika koruyun.
  • Uykudan önce sınav konusunu düşünmeyin.
  • Sınava ilk kez giriyorsanız bu yıl istediğiniz bölüme giremezseniz, seneye tekrar sınava girme hakkınızın olduğunu unutmayın
  • Sınava birkaç kez girdiğiniz halde istediğiniz bölüme devam etme hakkı elde edemediyseniz, üniversite dışında size meslek kazandıracak ortamlar bulmaya çalışın; kurslar, çalışarak iş tecrübesi edinmek v.b…
  • Okul başarısının her zaman yaşam başarısını getirmeyeceği düşüncesini yabana atmayın.

30 Nisan 2009

CANLI DESTEK