Açık Büfe İftarlara Dikkat!

Yaklaşan Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesiyle, bir çok insan iftarını tatil mekanlarında açacak. Tatil merkezlerinde uygulanan açık büfe uygulaması ise dikkat edilmezse oruç tutanlar için büyük risk teşkil ediyor. Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü Uzmanları açık büfe yemekli işletmelerde iftar yapacak kişilerin dikkat etmesi gereken hususlar konusunda önemli tavsiyelerde bulundu.

Yeterli ve dengeli beslenmek olmazsa olmazların başında geliyor. Sadece sahurdan ve iftardan oluşan bir beslenme düzeni; vücut dengesini bozacağı gibi, metabolizmayı yavaşlatacak ve alınan besinlerin enerji olarak harcanmayıp yağ olarak depolanmasına neden olacaktır.

İftarda sınırsız yiyeceklere karşı koyabilmek için oruç tutanların mutlaka sahur yapması gerekir.

Sahur yapmak aç kalınan süreyi azaltması açısından çok önemlidir. Sahurda tüketilen besinlere dikkat edilmeli, yavaş sindirilen ve besin değeri yüksek besinler tüketilmelidir. Proteinden zengin besinler, midenin boşalma süresini uzattığından acıkmayı geciktirir. Bu nedenle süt, yumurta, peynir vb. tüketmeli; glisemik indeksi düşük, bol posalı tam tahıl ürünleri tercih etmeli ve yağlı yiyeceklerden kaçınmak gereklidir. Sahurda dikkat edeceğiniz bu gibi etmenlerle kan şekeri daha yavaş yükselecek ve bu da iftarda daha kontrollü olmanıza yardımcı olacaktır.

Dikkat edeceğiniz bir kaç noktayla Ramazanda da sağlığınızı ve kilonuzu korumanız mümkün.

  • Yemeğinize çorbayla başlayın.En az 15-20 dk.(daha uzun tutulabilir) bekledikten sonra ana öğüne geçin. Böylece hem boş mideye birden yüklenmeyip de sağlık sorunlarının önüne geçer, hem metabolizmanızın çalışmasını sağlarsınız
  • Salatayı ana menüden önce tercih edin.Ana yemeklerin fazla tüketimini önlemek için, öncelikle salata barından almaya başlayabilir ve en son olarak ekmek vb tahıl ürünlerini alabilirsiniz.
  • Yemekler için daha küçük tabaklar seçin.Böylece porsiyon miktarını kontrol etmeniz daha kolay olabilir.
  • Yemek alırken çevrenizdekilerin seçtiklerinden etkilenmeyin.Her yemekten almaya çalışmaktan çok, dengeli bir öğün oluşturmaya çalışmalısınız.
  • Günde 1,5-2 litre su tüketin.Vücut sıvı dengesini ramazan boyunca dengede tutabilmek için, su tüketimini 1,5 litrenin altına düşürmemelisiniz.
  • Tabağınıza az çeşit, besin değeri yüksek yiyecekler alın.Küçük porsiyonlu yemeklerinizi, yavaş yavaş ve iyi çiğneyerek tüketmeye özen gösterin.
  • Kızartma, hamur işi, şekerli ve çok yağlı besinlerden uzak durun.Pişirme yöntemlerinden; fırında pişirilmiş, ızgara ve haşlanmış olan yemekleri tercih ediniz.
  • Hazmı kolay yiyecekler seçin.Sindirim sistemini zorlayacak besinlerin; bağırsaklarda bozulma, mide bulantısı ve hazımsızlığa neden olabileceğini unutmayın.
  • Asitli ve gazlı içeceklerden kaçının.Ayran, soda gibi tüm gün artan mineral ve sıvı ihtiyacımızı karşılamada yardımcı içecekler seçmelisiniz.
  • Yemeğin hemen ardından tatlı tüketmeyin.Tatlı tüketecekseniz, yemeğin hemen ardından yemeyin. Yağlı ve şerbetli tatlılar yerine, komposto ve sütlü tatlılar tercih edin.
  • İftardan sonra kısa süreli yürüyüşler yapmaya çalışın.Ramazanda metabolizma hızı yavaşladığından, iftardan sonra kısa süreli yürüyüşler metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olacaktır.

03 Ağustos 2010

CANLI DESTEK