Bebeğinizi Anne Karnında Doğuma Hazırlayın

Bebeğinize, anne karnında özel olduğunu hissettirmeniz ve onu rahatlatarak dış dünyaya hazırlamanız, etkisi ispatlanmış bazı özel uygulamalarla mümkün.

Klasik müzik, bebekle konuşma, yoga egzersizleri, yüzme, İskandinav yürüyüşü, dans, özel yastık kullanımı, lezzetli ve sağlıklı besinler tüketme gibi alışkanlıkların, anne adayları ve henüz dış dünya ile tanışmamış bebekler üzerinde olumlu etkileri bulunuyor.

Memorial Diyarbakır Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nden Op. Dr. Aydın Ilgın, bebeği anne karnında doğuma hazırlama ve sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmek için yapılması gerekenler hakkında bilgi verdi.

Gebelikte klasik müzik dinleyin

Gebeliğin 4’üncü ayından itibaren bebek bulunduğu ortamdaki sesleri duymaya başlar. 24’üncü haftadan sonra ise dış ortamdaki sesleri de duyar. Gebelikte özellikle klasik müzik dinlemek, anne karnındaki bebeğin gevşemesi ve yatışmasını sağlar. Bebek doğduktan sonra da klasik müzik dinlediğinde kendini anne karnındaki gibi güvende hissedecektir.

Bu da onun sakinleşmesine yardımcı olacaktır. Klasik müzik dinletilen bebeklerin matematik zekasının daha iyi olduğu ve sosyal yönlerinin de geliştiği bilinmektedir. Doğum öncesi de yine klasik müzik dinlemek anne adayındaki korku ve stresi azaltarak bebeği doğuma hazırlar.

Bebeğinizle konuşun

32’inci haftadan itibaren duyduğu sesleri hatırlamaya başlayan bebek, anneye bilinçli olarak tepki vermeye baslar. Anne karnındayken bebeğinizle çevre gürültüsünden uzak bir ortamda sakin bir ses tonuyla konuşun. Bu konuşma onun sakinleşmesine, yaşayacağı doğum stresini azaltmasına ve mutlu olmasına yardımcı olacaktır.

Kendinizi ve bebeğinizi yoga ile rahatlatın

Yoga egzersizlerini gebeliğin her döneminde yapmak mümkündür. Yoga, gebelikte oluşan sırt ağrısı, mide bulantısı ve yorgunluk şikayetlerini azaltarak rahatlamanıza sakinleşmenize yardımcı olur.  Ayrıca, kendinize ve bebeğinize odaklanmanızı sağlar. Yoga, doğum esnasında daha iyi nefes almayı, gerekli olan esnekliği, gücü, motivasyonu sağlayarak hem anne hem bebek için sağlıklı bir doğumun gerçekleşmesine yardımcı olur.

İskandinav yürüyüşünü deneyin

İskandinav yürüyüşü olarak bilinen “nordic walking”, özel tasarlanmış sopalarla yapılan uzun adımlı tempolu yürüyüş biçimidir. Normal yürüyüşle karşılaştırıldığında üst beden kaslarını (karın-sırt) daha fazla çalıştırır, enerji tüketiminde %46’ya varan bir artış sağlar. Bu tür egzersizler gebeliğe bağlı seker hastalığını önler, bebeğin anne karnında daha sağlıklı gelişmesini ve uygun kiloda olmasını sağlar. Ayrıca anne ve bebek için daha rahat bir doğumun gerçekleşmesine yardımcı olur.

Bebeğinizle birlikte dans edin

Dans ile fiziksel ve ruhsal gerginlikler azaltılabilir. Doğaçlama yapılan dans ile kendinizi ve bebeğinizi şımartabilirsiniz. Dinlenme aralarında doğmamış bebeğinizle konuşmak, onun rahatlatması açısından çok etkili bir yöntemdir.

Uygun yatış pozisyonunda uyuyun

Gebeliğin 28’inci haftasından sonra en rahat uyku pozisyonu, sol yana yatarak bacakların karna doğru hafif çekilmesidir. Sol yana yatarken sırtınızın arkasına konulan özel yastıklar rahat etmenizi sağlayarak, uykudayken sağa dönmenizi engeller.

Sol yan pozisyon ile annenin sağ tarafında bulunan büyük damarlara rahmin baskısı azaltılacağı için bebeğe giden kan akımında artış olur. Dolayısıyla bebeğe daha fazla besin ve oksijen iletilir. Doğum sancısı çekerken annenin sola doğru yatması, bebeği için daha yararlı olacaktır.

Kendinizi ve bebeğinizi ödüllendirin

Gebelik döneminde haftada 2-3 kez az miktarda bitter çikolata ile kendinizi ve bebeğinizi ödüllendirmenizde hiçbir sakınca yoktur. Çikolata, mutluluk hormonu (endorfin, serotonin) salgılanmasına yardımcı olur. Bu hormonun etkisi ile bebek de hareketli ve mutlu olacaktır. Bitter çikolatada bulunan “teobromin” maddesinin gebelik zehirlenmesi riskini azalttığı bildirilmiştir. Ancak çikolata yüksek kalorili bir besindir ve içerdiği kafein nedeniyle aşırı tüketilmesi önerilmez.

24 Eylül 2013

CANLI DESTEK